Total de resultats de la cerca: 9110
Resultats de la cerca
Les instal·lacions als edificis de vivenda col·lectiva
Accés obert
22 de nov. 2010
Conferència de Joan Lluís Fumadó professor del Departament de Construccions Arquitectòniques I, per l'assignatura Projectes V Matí, amb la presentació de Alberto Peñin, professor de Projectes i responsable del curs.
Louis Kahn: "Las nuevas fronteras en arquitectura", 1961
Accés obert
22 de nov. 2010
Conferència de l'arquitecte Antonio Juárez, professor del Departament de Projectes Arquitectònics de l'Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Madrid (UPM), amb la presentació de Fabian Pérez, Director del curs.
(Publicat a: Newman, Oscar, New Frontiers in Architecture: CIAM in Oterloo 1959. New York: Universe Books, 1961)
(Publicat a: Newman, Oscar, New Frontiers in Architecture: CIAM in Oterloo 1959. New York: Universe Books, 1961)
Les Rambles
Accés obert
22 de nov. 2010
Entrevista a Francesc Muñoz, professor de Geografia Urbana de la Universitat Autònoma de Barcelona per l'especial "Les Rambles" de la revista digital D'UR.
Dia de la Factoria (1r: Barcelona: 2010)
Accés obert
20 de nov. 2010
Presentació de La Factoria de l'Escola Superior d'Arquitectura de Barcelona per al I Dia de La Factoria, celebrat a l'ETSEIB. Disseny i creació de Diego Pérez-Rodríguez (Factoria ETSAB- curs 2010-2011).
[SC 2010] El Sentir de la Ciutat
Accés obert
19 de nov. 2010
Conferència duta a terme dins el marc de la celebració de la Setmana de la Ciència 2010, a càrrec del Sr. Carles Anson Massich, Cap de Servei de Convivència de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.
El Sentir de la Ciutat és un recull de testimonis de vilanovines i vilanovins que a través de la seva història personal conviden a reflexionar sobre la riquesa que representa l'intercanvi i la relació entre les persones siguin com siguin, vinguin d'on vinguin. La mostra parla en primera persona i no només de persones que en un moment o altre del seu itinerari personal han arribat a la ciutat, sinó d'aquells vilanovins i vilanovines que, pel motiu que sigui, han deixat la ciutat per continuar la seva trajectoria lluny de la seva terra.
El Sentir de la Ciutat és un recull de testimonis de vilanovines i vilanovins que a través de la seva història personal conviden a reflexionar sobre la riquesa que representa l'intercanvi i la relació entre les persones siguin com siguin, vinguin d'on vinguin. La mostra parla en primera persona i no només de persones que en un moment o altre del seu itinerari personal han arribat a la ciutat, sinó d'aquells vilanovins i vilanovines que, pel motiu que sigui, han deixat la ciutat per continuar la seva trajectoria lluny de la seva terra.
Planificació de Xarxes Telemàtiques (PLXT): classe 3
Accés obert
18 de nov. 2010
Planificació de Xarxes Telemàtiques (PLXT)
Experiències matemàtiques (FME 17/11/2010-17/12/2010) Curs Erdös (2010-2011)
Accés obert
18 de nov. 2010
Exposició realitzada a l'FME del 17 de novembre al 17 de desembre
[SC 2010] Connecta amb la innovació: creativitat i innovació, l'adaptació al nou segle XXI
Accés obert
18 de nov. 2010
Conferència duta a terme dins el marc de la celebració de la Setmana de la Ciència 2010 a l'EPSEVG, a càrrec del Sr. Joan Muñoz, Cap de Difusió i Exposicions del Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (mNACTEC).
L'acceleració del canvi de vida de la nostra societat actual és en gran part impulsada per les innovacions que apareixen contínuament. S'entén com innovació l'aplicació de noves idees, conceptes, productes, serveis i pràctiques que tenen una utilitat perquè donen resposta a una necessitat, en el cas del producte, perquè augmenten la productivitat i per tant la competitivitat. Malgrat aquesta realitat, a quasi tots els països desenvolupats ha sorgit una paradoxa: les vocacions científiques i tècniques disminueixen a favor d'altres més humanistes o de negoci. Una de les causes d'aquest fenòmen ha estat la poca presència social de l'empresa i per tant també dels centres innovadors en el paisatge de les ciutats i nuclis urbans d'avui. Per una altra part, les notícies contínues de deslocalitzacions i la imatge dels científics dels grans centres de innovació han transmès la idea que aquí es produeix poc i les innovacions que es realitzen són gairebé nul·les. El problema és la dispersió i el desconeixement que actualment hi ha d'aquest fenòmen. El projecte Connecta amb la Innovació del Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) s'inscriu dins el programa Ciència, Innovació i Salut (CISS)que darrerament ha impulsat i que vol estendre als altres vint-i-cinc museus del Sistema Territorial i vol donar a conèixer, a nivell de Catalunya, aquesta realitat.
L'acceleració del canvi de vida de la nostra societat actual és en gran part impulsada per les innovacions que apareixen contínuament. S'entén com innovació l'aplicació de noves idees, conceptes, productes, serveis i pràctiques que tenen una utilitat perquè donen resposta a una necessitat, en el cas del producte, perquè augmenten la productivitat i per tant la competitivitat. Malgrat aquesta realitat, a quasi tots els països desenvolupats ha sorgit una paradoxa: les vocacions científiques i tècniques disminueixen a favor d'altres més humanistes o de negoci. Una de les causes d'aquest fenòmen ha estat la poca presència social de l'empresa i per tant també dels centres innovadors en el paisatge de les ciutats i nuclis urbans d'avui. Per una altra part, les notícies contínues de deslocalitzacions i la imatge dels científics dels grans centres de innovació han transmès la idea que aquí es produeix poc i les innovacions que es realitzen són gairebé nul·les. El problema és la dispersió i el desconeixement que actualment hi ha d'aquest fenòmen. El projecte Connecta amb la Innovació del Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) s'inscriu dins el programa Ciència, Innovació i Salut (CISS)que darrerament ha impulsat i que vol estendre als altres vint-i-cinc museus del Sistema Territorial i vol donar a conèixer, a nivell de Catalunya, aquesta realitat.
Les Rambles
Accés obert
17 de nov. 2010
Entrevista a Josep Bohigas, professor del Departament de Projectes Arquitectònics de l'ETSAB, per l'especial "Les Rambles" de la revista digital D'UR.
Vímet
Accés obert
17 de nov. 2010
La construcció tradicional s'ha basat en tecnologies diverses que avui considerem senzilles però que precisaven d'uns amplis coneixements basats, principalment, en l'experiència. Actualment, les exigències en edificació semblen abocades a tecnologies cada vegada més complicades i avalades per la ciència i els assaigs de laboratori. Tot i així, en determinades circumstàncies, en entorns on les condicions locals ho precisen, o com a posicionaments personals amb intenció de desenvolupar tecnologies de baix impacte ambiental i més sostenibles, es treballa en el que hem anomenat tecnologies "Low Tech", relacionades amb sistemes i solucions constructives properes, adequades i, fins i tot, molt recomanables. En aquestes jornades pretenem fer difusió d'aquestes tecnologies a partir d'experiències reals i en edificis construïts sota paràmetres i exigències de seguretat i de confort actuals. Una vella manera de construir nova arquitectura. >> Jornades organitzades pel grup de recerca GICITED (Grup interdisciplinar de ciència i tecnologia a l'Edificació) de l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)
3a ponència del dia 17 de novembre 2010 a càrrec de: Oriol Roselló, arquitecte i Joan Oms, president de l'Associació Catalana de Cistellaires
3a ponència del dia 17 de novembre 2010 a càrrec de: Oriol Roselló, arquitecte i Joan Oms, president de l'Associació Catalana de Cistellaires
Low Tech i sobirania tecnològica
Accés obert
17 de nov. 2010
La construcció tradicional s'ha basat en tecnologies diverses que avui considerem senzilles però que precisaven d'uns amplis coneixements basats, principalment, en l'experiència. Actualment, les exigències en edificació semblen abocades a tecnologies cada vegada més complicades i avalades per la ciència i els assaigs de laboratori. Tot i així, en determinades circumstàncies, en entorns on les condicions locals ho precisen, o com a posicionaments personals amb intenció de desenvolupar tecnologies de baix impacte ambiental i més sostenibles, es treballa en el que hem anomenat tecnologies "Low Tech", relacionades amb sistemes i solucions constructives properes, adequades i, fins i tot, molt recomanables. En aquestes jornades pretenem fer difusió d'aquestes tecnologies a partir d'experiències reals i en edificis construïts sota paràmetres i exigències de seguretat i de confort actuals. Una vella manera de construir nova arquitectura. >> Jornades organitzades pel grup de recerca GICITED (Grup interdisciplinar de ciència i tecnologia a l'Edificació) de l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)
1a ponència del dia 17 de novembre de 2010 a càrrec de Mónica Alcindor, arquitecta i professora de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)
1a ponència del dia 17 de novembre de 2010 a càrrec de Mónica Alcindor, arquitecta i professora de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)